Dagens ridpass

Imorse red jag ett 50 minuters dressyrpass på Tollan. Jag fokuserade på att ha jämn vikt i båda tyglarna och verkligen driva fram i varenda steg. De första 10 minutrarna var hon jättespänd och stel och förstod inte alls att hon skulle slappna av och trampa under sig. Men sen började jag lägga små volter vid B och E och sen gjorde jag henne rakställd på övriga delen av långsidorna för att sen runda henne i hörnen och göra halter vid A och C. Såsmåningm började jag även att runda henne runt innerskänkeln i volterna. Gjorde detta i både trav och galopp och tänkte helatiden på rakställdheten samt böjningen i bålen :) På slutet var hon urfin! Imorgon ska jag fortsätta dethär arbetet, men med lite inslag av andra övningar också :) Min fina lilla prinsessa <3
image description
Jag älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback