Strömsholm Final Lilla Grand prix

Idag red jag Lilla Grand prix finalen på Strömsholm som gick i en 140cm klass. Banan var väldigt tekniskt svår och jag kände att dethär skulle bli en riktig utmaning för både mig och Tollan. Hade ställt in mig på att få några nedslag eftersom det var den tredje dagen på ett ganska så tufft meeting. Men så rev hon endast två hinder utav totalt femton språng :) Tyvärr kom 2 tidsfel också eftersom jag red rätt så lugnt, för jag inte ville riskera att halka i kurvorna. Hon innan mig höll på att gå omkull flera gånger pga. regnet som kom precis innan vår klass började. Så jag ville ta det säkra före det osäkra :) Slutade alltså på 10 fel och en 15:e plats bland dagens 24 starter där flertalet utgick pga. just det hala underlaget som gjorde många hästar väldigt osäkra. Men med tanke på att det var 60 starter med från början så kom vi faktiskt på en 15:e plats av 60 starter, vilket jag är väldigt nöjd med!

Sen får man också tänka på att jag har min häst som en hobby och ett fritidsintresse. Och att jag lyckats ta mig så pass långt med Tollan som jag faktiskt har gjort med vår tid, träning och framförallt ekonomi tycker jag faktiskt är väldigt bra. Så även fast jag just nu har 8 fel i varenda jäkla 140 så är jag ändå väldigt nöjd med de rundor jag gjort. Speciellt denhär helgen! Och jag är övertygad om att när det väl släpper så kommer de felfria rundorna bara att trilla in på rad, en efter en. För nu är det så pass små marginaler som gör att rivningarna kommer, så det är nästan löjligt! Men det är bara att fortsätta träna och inte glömma bort vart jag var för 3.5 år sen, när jag fick min fina Thonia. Utan henne hade allt dethär inte varit möjligt! jag är så tacksam för allt du gett mig fina hästen, gud vad jag älskar dig. Du betyder så oerhört mycket för mig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback