Strömsholm 145cm

Idag red jag en 145cm klass på Strömsholm. Det var vår tredje tillsammans och jag kände mig lite sådär smånervös. Tollan kändes dock urfin på framhoppningen och väl inne på banan taggade hon till och jag kände verkligen att hon var på gång :) Hon hoppade hur fint som helst! luftiga och fina språng och så jäkla spänstig. Men på en distans från en oxer till en kombination så skulle det vara 6 galoppsprång, men det lutade lite uppför så jag tänkte att om jag rider på 7 galoppsprång lite tillbaka så kommer hon få lättare att inte bli flack i kombinationen. Men hon lyssnade inte riktigt på min förhållning så jag hann inte lätta i handen fram till a hindret, så den bommen petade hon. Sen fick jag även ett tidsfel pga. att jag tog ut svängen efter kombinationen eftersom hon blev lite stressad efter rivningen och jag kände att jag ville få lite kontroll innan hindret :) Så totalt 5 fel blev det i vår tredje 145cm klass tillsammans. Vi slutade på en fjärdeplats, men tyvärr var det bara 3 placerade... Och med tanke på att det inte var en enda felfri i klassen så är jag sjukt nöjd ändå. Även om jag måste erkänna att det suger skit att jag förlorade 3:e platsen med en sekund :)

På vägen mot Strömsholm idag så fick jag även veta att jag kom med till lilla Grand prix finalen imorgon!! Så jäkla glad blev jag :) Det var bara de 24 bästa av 60 starter som gick vidare och jag är en av dom :) Så imorgon bär det av till Strömsholm ännu en dag för en 140cm klass :) Fan vad taggad jag är.
Och gud vad jag älskar min fina lilla häst<3

Idag är det förresten 1 år sen jag tog studenten! Helt sjukt vad fort tiden går :)

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback