Tävling i Hamre

Igår var jag, mamma och Gabi iväg med lilla Tollan för årets första tävling :) 130cm klassen gick hur bra som helst, men tyvärr rev vi sista hindret i omhoppningen. Tollan var spänstig, lydig och hoppade så himla fint! Jag var super nöjd :) 140:n gick helt okej. Hade 3 ner, första rivningen kom på första hindret för att jag hade alldeles för dåligt tryck, andra rivningen kom på andra hindret för att hon blev spänd efter första rivningen. Sen hoppade hon två linjer jättefint och så skulle jag trycka fram henne till sjunde hindret och då lyssnade hon inte alls på skänkeln så vi kom lite för stort och räckte inte över.. Så vi klarade alla svåra saker men det skulle behövts lite mer tryck i galoppen på övriga hinder. Egentligen hade jag inte velat hoppa någon mer klass, men var ändå tvungen att rida 140:n för att ha en runda i kroppen innan Sm och öva upp styrkan i hennes små ben :) så allt som allt är jag ändå super nöjd med dagen :) Kram Emma

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback