12/12-2012

Började min morgon med skola mellan 9-12. Sen bar det av hemåt för att äta lite innan jag åkte iväg för att ta hand om Tollan :) Red dressyr i 50 minuter på det vanliga tredelade bettet. Tollan var väldigt stel och lyssnade inte riktigt för skänkeln i början. Så jag red mina sidvärtsrörelser i båda varven i traven och var konsekvent med lyhördheten för skänkeln. Efter ca 25 minuter började hon lossna och kändes riktigt fin. Men i galoppen var hon ännu stelare och sköt lixom ut bogen i högervarvet och försökte komma undan. Men jag tragglade vidare med mina volter, rakställningar och rundningar undan innerskänkeln och tillslut blev hon riktigt fin. Men då hade jag ridit så länge att jag inte kunde fortsätta galoppera mera :) sen var det bara att skynda iväg till Täby för att provrida två hästar tillsammans med min tränare Helena. Vi ska nämligen passa dem i tre veckor när ägaren och hennes dotter reser bort :) sen bar det av hemåt för att plugga och mysa med hundarna. Och nu är det sovdags! Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback