S. Terrierklubben Sundsvall

Idag var det en blandad kompott på utställningen :) Domaren Danny Gilmore var inte så jättebra tycker jag och han delade ut blått-Very Good, Gult-Good och även sämre betyg än så till flertalet hanar innan Casper. Så jag kunde nästan räkna ut innan att han inte skulle få excellent. Han fick very good men slutade ändå på en 4:e plats bland unghundshanarna. Kändes lite skumt att han inte kunde fått excellent då han med, men aja :) Idag var han inte lika lätthanterlig att ställa ut, men han var fin ändå. Bästa lilla Casper :) Stjärna däremot gick det strålande för! Hon vann juniortik klassen och jag blev så glad att jag började gråta! Sen tävlade vi om bästa tik där hon kom 3:a :) Sen fick vi gå in i ringen igen och tävla mot den bästa juniorhanen om vem som var bästa junior och Stjärna vann igen! Därefter gick vi in i finalringen mot de andra juniorerna som vunnit bland de andra raserna och då gallrades Stjärna ut bland en 13-14 st hundar och slutade på en fjärde plats! Så idag blev hon alltså bästa junior, 3:a bästa tik och BIS-Junior 4:a! Lilla skrutthunden, så duktig du är! :)
Nu sitter vi alltså hemma i soffan och myser. Ska strax ut på en promenad med Casper, sen sova massor!
Kram Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback