Märsta Ridklubb

Idag har vi varit och tävlat på min hemmaklubb, Märsta Ridklubb. Det var omgång 2 i Elit allsvenskan och omgång 3 i Division 1 idag :) Jag red förklassen som var 130cm och rev hinder nummer 3, och slutade på 4 fel. Det var mest för att Tollan var lite för stark i handen och jag inte red med tillräckligt mycket ben fram till hindret. Så hon fick lite dåligt grundtempo och hade inte tillräckligt med kraft i språnget. Jag kom inte med i laget, men är nöjd med min runda ändå eftersom jag fick ett jättebra flyt efter hinder nummer 3, förutom i linjen till sista hindret då jag skulle göra en förhållning och Tollan bara tjafsade.

Märsta ligger nu på en fjärdeplats i elitallsvenskan som avgörs imorgon. I omgång 1 kom de 2:a och i omgång 2 som gick idag kom de 5:a. Så nu måste vi skärpa oss om vi ska ha en chans att gå vidare till finalen i strömsholm om ett par veckor :)

Imorgon rider jag ännu en förklass i 130, så vi får hoppas att allt går bra då :) Här kommer länken till videon på min ritt idag :)

http://www.youtube.com/watch?v=ms1TAHWEj1Q

Vi hörs imorgon. Kram Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback