Willys utbildning + hundkursen

Goddag :)

Vilket härligt väder det är idag! Jag har suttit igår eftermiddag + hela morgonen och försökt göra min Willys utbildning. Man måste klara följande avsnitt för att bli godkänd i utbildningen, vilket jag har upptäckt är ganska svårt!

Introduktion- avklarad
Baskunskap- måste bara få godkänt på testet så är den klar!
Frukt och grönt
Ost och mejeri
Bröd
Chark
Kött
Ålderskontroll
Säkerhet i butik
Miljö och hållbarhet

Jag börjar skolan kl 12:00 idag och innan dess måste jag ha gått en rejäl promenad med Casper + ha handlat hundmat som är helt slut. Men bara jag åker hemifrån kl. 10:40 senast så hinner jag med allt detta :)

Grundkursen i vardagslydnad gick jättebra igår! Tiden bara sprang iväg och det var faktiskt jätteroligt. Vi var inte ute så mycket pga. det mycket isiga underlaget men teorin var intressant och vi återkom mycket till vad valpkursen handlade om :) Men det kanske inte är så konstigt eftersom det är samma tränare :) två stycken hundar som var med var också med på min valpkurs, det var roligt att se hur den lilla papillon hunden och portugisiska vattenhunden hade vuxit och blivit lite mer vuxna :)

I förrgår, den 20 Mars så fick Caspers halvsyster valpar! Casper och Åsa, har samma mamma :) 6 st valpar blev det, 2 tikar och 2 hanar :) Tyvärr var den 7:e valpen dödfödd..

Nu måste jag promenera iväg med Casper! Vi hörs lite senare!

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback