6 månader med körkort + första krocken

Hej på er!

Min dag började jättebra. Klev upp tidigt för att plugga i 3 timmar, och skriva klart min internationell ekonomi uppsats. Sen gick jag en timmes promenad i solen med Casper, för att sedan ge mig av till skolan. När jag precis hade börjat backa ut från parkeringen kom en tant farandes i en bil precis bakom mig ( som jag inte alls la märke till)... Jag backade in i henne och både hon och jag fick skrapskador på våra bilar. Ingen större buckla blev det på hennes bil, bara en liten som bara märktes så länge man drog med handen på bilen.

Tanten var helt chockad, över något som skedde i 2-3 km i timmen. Hon kunde knappt prata så jag fick sköta allt planerande av hur vi skulle gå till väga. Känns ju bra med tanke på att hon var 50 + och jag är 18 år. Men tillslut kom vi fram till att vi skulle skicka in försäkringspappren och låta försäkringskassan sköta allt! Det kommer säkert vara mitt fel bara för att jag backade. Spelar väl säkert ingen roll att jag redan hade börjat backa när hon körde in på parkeringen. Att jag har haft mitt körkort precis 6 månader idag är väl inget som är en fördel heller. Jävla skit. Men men, min självrisk blir iallafall 1000 kr ifall jag måste betala den. Så det är väl överkomligt :)

Dethär var min dag. Helt kaotiskt sådär mitt på dagen men den började och slutade bra iallafall :) Nu ska jag faktiskt fira att jag har haft mitt körkort i 6 månader.

Igenom att fortsätta kolla på Arga snickaren och sen Greys anatomy's säsongspremiär!

Godnatt på er!

/Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback