Tävlingar på Strömsholm

Hej på er! I helgen har vi varit på tävlingar på Strömsholm med Tollan :) I torsdags red jag en 130cm klass och hade 4 fel. Hon kändes superfin så jag var väldigt nöjd även fast vi fick ett onödigt pet.

I fredags red jag en 140cm klass som också var kval till lilla Grand prix klassen. Jag var felfri fram till 7:e hindret och då kom en trekombination som stod lite i uppförsbacke. Jag hade lite för dåligt tryck i galoppen och rev både a och c hindret. Sen klarade vi 8:an, rev 9:an för vi kom lite för tajt inpå den oxern och var sen felfria hinder nr 10 och 11. Så totalt fick vi 12 fel men det var absolut ingen katastrofrunda. Banan var ganska tekniskt svår och jag var ändå rätt nöjd med vår prestation :)
Men idag. Då kom det fantastiska! Jag debuterade 145cm, var felfri och kom 2:a! Trodde jag skulle komma sist för det var så många duktiga och kända namn i startfältet. Jag sa till och med till mamma innan jag red att jag trodde jag skulle komma sist och att jag skulle vara jätte nöjd om jag fick 16 fel. Och så var jag felfri! Kunde inte sluta gråta efter målgången, grät i säkert 5 minuter efter min ritt. Vilken underbar dag! Är fortfarande i chock.
Kommer bilder inom ett par dagar, och även en film på 145cm klassen :)
Vi hörs imorgon. Nu ska jag sova. Godnatt!
Kram Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback