Tävling Årsta Runsten

Idag var vi och tävlade på Årsta Runsten. Jag red en 140cm klass och det var också första gången som jag gick in direkt på den höjden, utan att ha varit inne på banan tidigare. Jag hade 3 nedslag, men var faktiskt ganska nöjd ändå.
I svängen till 3:an låg jag mitt emellan två galoppsprång och fick välja att rida framåt, så på distansen efter kom jag lite för snabbt mot 4:an så den rev vi. Sen rev vi även 5:an som man hoppade lite i uppförs backe. Där skulle jag behövt ha lite mer tryck för att komma över felfritt. Sen följde en tre kombination, som den också låg lite i uppförsbacke. Det kändes som jag kom fort in så jag sa "pro" och sen blev det helt plötsligt långt så vi rev b- hindret men klarade c- hindret. Sen var vi felfria resten av banan.
Helheten kändes bra. Speciellt med tanke på skitvädret som gjorde banan lite sunkig och tung. Men det är ju aldrig kul att riva 3. Man vill ju mycket hellre vara felfri :) Sen tror jag mycket beror på att Tollan alltid är så stark i första klassen vilket leder till att jag håller ett lägre grundtempo. Så imorgon ska jag lägga upp galoppen och försöka ha lite mer tryck i den :)
Här kommer iallafall videon från min ritt!
http://www.youtube.com/watch?v=pQoQLzNTT-I
Vi hörs imorgon! Kram Emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback