Hästar + Texas steak house

God kväll på er!

Idag åt vi middag på Texas steak house :) Jag, Calle, min låtsaspappa + hans föräldrar och min mamma var där och åt tillsammans för att fira mammas födelsedag lite sådär i efterskott :) Det var riktigt god mat, men dyrt! Fast jag tycker ju absolut att det är ett ställe som är värt att äta på ibland, vid lite speciella tillfällen :)

Idag visade vi Musse för en tjej som också provred honom:) Hon är lika gammal som mig och red honom jättebra! De verkade tycka om honom och skulle höra av sig snart med ett svar, eftersom han åker till Marcus redan nästa helg :) Tollan hoppade mycket bättre idag än i torsdags, nu använde hon ryggen. Men det kändes lite som hon stannade kvar i luften i varje språng och inte riktigt ville belasta frambenen när hon landade. Och när vi kom hem så var hennes bula på knät varm, så vi bestämde oss för att stryka tävlingen imorgon och ringa brunmåla på måndag och hoppas att vi får en veterinärtid så snart som möjligt!

Tollan har ju haft dendär bulan i några veckor men hon har aldrig ömmat, varit halt eller varm. Och först nu senaste veckan har hon ju hoppat konstigt + att idag var hon varm i bulan, så vi känner att vi inte vill chansa. Missar vi Sm i Helsingborg så gör vi det, och även om det är väldigt tråkigt eftersom vi kämpade så hårt för att komma dit, så kan vi iallafall trösta oss med att vi kan satsa på Sm i sommar istället :) Det känns verkligen trist, men det är absolut inte värt att förstöra både Tollans och mitt självförtroende bara för att vi ska åka till Sm.

Vi bryr oss för mycket om vår fina häst för att göra så. Och hon har ställt upp så mycket för oss så det känns inte bra om vi bara ska ignorera henne och hennes signaler som visar att hon mår dåligt.

God kväll på er, nu ska jag umgås med familjen!



En liten bild på nu 9 månader gamla Casper när vi var ute på en vinterpromenad :)

/Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback