SM kval 2 145cm!

Hej :) Nu sitter vi i bilen påväg hem till Stockholm. Vi har väl sisådär 15 mil kvar så det känns lite tradigt just nu, men snart är vi hemma iallafall :) Idag red jag SM kval 2 för Young Rider som går över 145cm hinder. Jag rev första hindret pga. Lite dåligt tryck i galoppen. Sen var jag felfri tills trekombinationen och hinder 6a, där Tollan blev lite för stark så den bommen föll. Sen drev jag på henne ganska rejält på vattengraven som var 3.5 m lång och efter det blev hon lite väl pigg. Jag missbedömde då avståndet till sista hindret, det skulle vara 6 galoppsprång men jag ville trycka av henne på 5 galoppsprång och så ändrade jag mig i sista stund, så då rev vi det hindret ganska kraftigt. Men allt som allt fick vi 12 fel och Tollan kändes hur fin som helst och kämpade tappert i sin andra 145cm klass någonsin! Jag lyckades dessutom tygla min nervositet och rida lugnt och fint hela banan, vilket jag är väldigt stolt över! Det slutade med en 35:e plats bland de unga ryttarna av totalt 52 starter och jag känner mig väldigt nöjd med det. På inomhus SM nästa år är mitt mål att bli placerad ännu lite högre upp och förbättra mitt personliga bästa :-) nu ska jag återgå till bil åkandet. Ikväll eller imorgon ska jag försöka ladda upp filmerna här på bloggen så ni får se! Vi hörs! Kram Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback