Första dagen på SM :)

Hej på er! Idag var det den första tävlingsdagen på självaste sm:) jag red en 130cm förklass som jag nämnde förrut. Jag kom lite tajt in på en kombination där det skulle vara 2 galoppsprång, vilket slutade med att jag rev utsprånget. Trots att jag bromsade innan kombinationen så blev det alldeles för trångt. Många hade problem med den kombinationen då den bara var 9,5 meter. Flera tog 1 galoppsprång istället för två och många kraschade genom utsprånget. 10-10.5 meter hade nog varit det ultimata avståndet. Sen hoppade vi också en stor, knallblå vattengrav för första gången! Tollan tittade litegrann men det fanns aldrig några tecken på att hon skulle vägra :) efteråt fick jag veta att man inte ens behövde hoppa vattengraven om man inte ville! Tur att jag inte visste det innan, då hade jag nog fegat ur! Haha.. Så det slutade allt som allt med 4 fel i grunden. Tollan hoppade väldigt fint och jag är nöjd och glad och känner mig lite lugnare inför morgondagens kval :-) nu ska vi ta det lite lugnt och kolla på tv. Imorgon väntar en stor, men framförallt nervös dag! Håll tummarna så hörs vi imorgon:) Kram Emma

Kommentarer
Fredde säger:

Bry dig inte om dom andra utan kör ditt eget race!!



Lycka till!

2011-08-18 | 10:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback