Assistent

Alldeles nyss ringde en tjej från ett jobb jag hade sökt som assistent åt en 11 årig pojke i sollentuna. Hon frågade mig massa frågor och vi pratade i säkert 10 minuter, sen sa hon att de skulle ringa i denhär eller nästa vecka om det blev aktuellt med en intervju.

Jag känner att dethär jobbet verkligen är någonting för mig och jag vill verkligen komma på intervju! Hon sa att det var några som hade sökt som hade vård vana, vilket jag inte har men jag sa också att även om jag inte har det så är jag mycket villig att lära mig mer om det. Jag vill ju dessutom bli barnmorska och älskar barn, så vård och sånt går lixom hand i hand med det. Det stod dessutom ingenting i annonsen om att det var krav på tidigare arbete inom vården, så antar att det är föräldrarna som ska bestämma hur det blir :)

Jag tror inte att de kommer ringa, men hoppas iallafall på det. Skulle vara så roligt.

Kram Emma

Trackback