Sjukstuga + hästsnack

God morgon! Blev tvungen att vara hemma idag igen ifrån skolan. Hade så jäkla ont i halsen imorse när jag vaknade och nu sitter jag och hostar så de känns som lungorna ska sprängas eller något..

Igår var vi först och hoppade Tollan :) Hon tyckte det var jätte roligt att få se lite hinder och var hur pigg som helst :) Haking hade nämligen kurs på upprätta igår så vi passade på att använda hans roliga övningar medans de hade teori i cafeterian :) Tollan är verkligen hur härlig som helst att hoppa :)

Efter det åkte vi direkt upp till Musse, för vi skulle visa honom för en spekulant. Först fick jag frisera honom lite för hans man hade blivit jättelång, och svansen också för den delen :) Jag borstade honom också jättelänge, tills hans svarta päls bara blänkte! Han verkade tycka att det var mysigt att bli lite ompysslad :) Tjejen som red honom red honom helt okej, men hon var lite för hård i handen så han blev lite stressad. Hon verkade tro att det bara var att slita ner honom på tygeln, men han funkar ju inte riktigt så! Man måste rida framåt först och sen kommer han av sig själv ner på tygeln och då är det bara att hålla ett stadigt stöd :)

Det var ju också första gången jag red honom sen vi lämnade honom till Marcus för lite drygt 5-6 veckor sen :) Och jag kände stor skillnad! Han var lätt att rida på tygeln i galopp och han förstod själva galoppfattningen jättebra :) Jag gjorde dessutom ett galoppombyte! Är helt fascinerad över vad han har lärt sig på denhär korta tiden :)

Nu är vi alltså konfunderade IGEN. Vem ska vi sälja? Ingen aning.

Mrc Qumulus "Musse"
*Är ung och kan utvecklas mycket
*Löshoppar otroligt fint
*Mjuk och rörlig att rida
*kvick i benen
*Hoppar med fin språngkurva
*Tillhör en av de finaste stostammarna      
*Är otroligt vacker
*Kan gå dressyr och hoppning
*Kan ridas i championat och liknande



Thonia v.s "Tollan"
*Gammal och vis
*Stannar ALDRIG
*Ställer alltid upp
*Häftig
*söt
*Har en otrolig kapacitet
*Har avelsvärdet
*Jättekul att hoppa
*Kan rida stora tävlingar på henne, såsom Sm m.m.




Tror ni det är lätt att besluta vem man vill behålla? Det kan jag berätta att det är det inte! Hatar att behöva välja. Mina hästar är två så underbara individer, jag kan inte välja. Varför kan vi inte bara vinna några miljoner så vi kan ha båda kvar? Kom gärna med tips och råd ifall ni har sådana. Vi har nämligen kört fast helt :)

/Emma

Kommentarer
Liza - Mamma till Joline säger:

Just nu kostar dom 120 :- men dom kommer höjas till 180:-



Kram på er

2011-04-04 | 11:02:42
Bloggadress: http://lizagood.blogg.se/
MammaJessica säger:

Nejdet är inte jag :S Det är nån som har skrivit med mitt namn, det står i det här inlägget : http://mammajessica.webblogg.se/2011/april/why-1.html .. skittråkigt att nån tycker så illa om en liksom... :S

2011-04-04 | 22:38:57
Bloggadress: http://mammajessica.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback