Ridtur, regn och rusk

Imorse började jag med att fodra hästarna kl. 06:00 och var sen i stallet till kl. 10:00 då jag åkte hem och gjorde mig redo för skolan. Under tiden i stallet hann jag fixa klart allt plus rida Musse 8 km rundan med Mamma&Tollan:D Det var jätteroligt och kändes oerhört kul att kunna rida tillsammans med mamma och inte bara ha henne ståendes brevid mig :D

Efter filosofilektionen åkte jag raka spåret till stallet och red Cory på ridbanan i regnet :D Det gick ganska bra men han är rätt så stel i nacke&hals. Men däremot är han väldigt lydig, han kan rygga, öppna, sluta och skänkelvikning så jag är riktigt imponerad av det :D Dessutom skrittade jag på långa tyglar tillbaka till stallet och när jag *proade* stannade han direkt. Duktiga lilla hästen<3

Crux däremot fick ha vilodag, efter hans mästerliga insats i gårdagens ridpass :D

Nu ska jag kolla på TV och vänta in älsklingen som strax kommer hem från övertidsjobbet :) 

Imorgon fyller han 20 år min lilla älskling. Och jag har massa fina saker att ge honom som ni ska få se bild på imorgon :)

Godnatt<3




Cory<3



Ester, Casper och Ruff
(en hund som vi passar)
Tyckte bilden var lite söt, alla somnade i en hög :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback