Snökaos!

Halloj :)

Har nog bestämt mig nu. Ska söka till Sophiahemmets sjuksköterskeutbildning och hoppas på att jag kommer in hösten 2011. Annars jobbar jag nog ett tag och tar det som det kommer. Vilket jag är superdålig på med tanke på att jag vill planera varenda litet steg i mitt liv. Sålänge folk stöttar mig och jag känner att jag kan leva livet på mitt sätt, så blir det nog bra. Men alltid ska det vara något som stoppar mig.

Mamma var snäll nog att vilja hjälpa mig så jag inte behöver ta studielån, för det är det sista jag vill göra! Tror nog att allt ska ordna sig tillslut. Och skulle det visa sig att dethär inte är rätt väg att gå, då kan man faktiskt hoppa av eller rentav tacka nej till platsen om man skulle komma in. Det finns alltid en väg ut ur knipan om man säger så.

Nog pratat om det för något år eller så.. haha nej riktigt så illa är det inte men nästan :) Idag red iallafall jag och mamma ut på Musse&Tollan och det bara yrde snö överallt men varken Musse eller Tollan brydde sig ett skit utan tyckte bara det var asroligt att komma ut och röra på sig. Det skulle då ha vart Tollan som kanske frös en aning, men det gör hon nästan alltid vintertid så det var inget ovanligt med det :) När vi kom hem gick jag en 40 minuters promenad med Casper i snöovädret och han älskar verkligen snö! Helt tokig blir han och bara springer omkring och studsar överallt :) Nu är han trött och bara sover..

Imorgon är det skola som gäller och jag känner mig aningens otaggad. Efter skolan blir det uteritt med mamma igen, eftersom vi inte vågar oss ut på vägarna när de varnar för snöstorm ute..

Imorgon kväll ska vi på årets första julbord, Jag, Calle, Mamma, Fredde och hans föräldrar. Jag hoppas på mycket god mat och ska proppa i mig så mycket jag bara kan av julens alla godheter :)

Ikväll blir det vit choklad och greys anatomy för min del. Älsklingen jobbar kväll så man vet aldrig när han kommer hem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback