EN TRÖTT OCH SLITEN EMMA..

Just nu känner jag mig riktigt trött och sliten. Började dagen med övningskörning till Danderyd med mamma, och sen åkte jag till körlektionen kommunalt. Lektionen gick ju skitbra som jag berättade förrut, men jag blev så himla trött i huvudet efter det. Så åkte man kommunalt till Danderyd igen där mamma stod och väntade och jag fick övningsköra hem :)

Hann bara hem och vända så skulle vi övningsköra till stallet och skritta ut på Tollan, och sen rida en liten bråkig B-ponny i stallet vid namn Puffa :)Elsa som är 10-11 år gammal orkar inte riktigt ta igenom problemet när Puffa sätter igång, den lilla ponnyn blir så himla stark och bara drar ner huvudet och springer iväg. Så det jag övar på när jag rider är dels då mjukgörande övningar men också att ponnyn ska kunna gå på tygeln i alla gångarter i igångsättningar och avsaktningar utan att dra ner huvet och springa iväg. Så efter 45 minuters dressyr på ridbanan kunde jag iallafall sakta av från trav till skritt och sen börja trava från skritt utan att hon sprang iväg. Galoppen ska vi öva på mer imorgon.

Sjöblöta av svett var iallafall både hon och jag efter ridpasset:) Så nu har jag precis gått ut med Casper och ska lägga mig i sängen med älsklingen och kolla lite TV :)

Godnatt, puss&kram


Kommentarer
N säger:

Sv: Okej :)

Är det din häst på headern? :)

2010-08-03 | 21:36:21
Bloggadress: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback