Kostprogram och vikt

Nu har hemsjukvården nyss varit här och kollat till Liam igen. Han fortsätter att gå upp i vikt och man märker verkligen att han har vuxit på sig. Idag vägde han 2.320 gram så han börjar bli en riktig liten tungviktare ;) Skämt åsido! skönt att han går upp i vikt helatiden iallafall :) 
 
Och i måndags började jag förresten mitt nya nyttigare liv. Mjukstartade lite och har under veckan börjat med att avstå från godis, chips, läsk, bullar, kakor osv. Har ätit frukt istället om jag har blivit sugen på något gott att äta. Det har funkat bra! Har till och med tackat nej till choklad och diverse godsaker. Känner mig lite stolt över det! På måndag ska jag börja med ett litet kostprogram som Calle körde med tidigare i våras. Det innebär att jag inte får äta mejeriprodukter, socker, pasta eller bröd. Ska testa med dethär nu under tiden som jag inte kan träna så får vi se om jag ökar på kolhydratsintaget senare. Ska bli kul! Ska fundera över om jag ska ha en såkallad "ätardag" på lördagar eller om jag ska avstå från det. Hoppas iallafall kunna inspirera någon därute som vill komma i form :) Nu jäklar ska jag bli snygg och vältränad igen ;) hehe 
 
Bjuder på en bild på mina två prinsar och mig själv. Casper är verkligen precis lika förälskad i Liam som jag och Calle är. Innerst inne visste jag nog om att han skulle vara underbar mot vår lilla pojke, men man vet ju inte hur de kommer gå förrän de har träffats <3
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback