Tisdagens träning & kostupplägg

Igår gick hela dagen väldigt fort för jag hade saker planerade varenda sekund typ. Började dagen med ett gympass på sats, då jag fokuserade på min träning av benen. Körde 15 min med 3 i motstånd, på en maskin som liknar crosstrainern, men tränar mer löparmuskler än crosstrainern gör. Vet inte vad den heter riktigt! Men man kan välja vilken längd på steget man vill ta. Oavsett om de gäller trappsteg, promenadgång, långa steg eller löpning. Mycket effektiv maskin! 

Sen körde jag följande styrketräning. 

Knäböj - 4x10 (endast stång utan vikter)
Valfri rumpövning - 4x10 (5kg i vikt) 
Raka marklyft - 4x10 (endast stång utan vikter)
Framsida lår - 4x10 (20kg 30 repetitioner, 30kg 10 repetitioner)
Vader - 4x10 (5kg i vikt) 

Är fortfarande ganska svag så dethär är tillräckligt jobbigt för mig än så länge. Men med tiden kommer jag nog orka mer! Fast fokus ligger mest i att få fastare kropp och inte så mycket i att få stora muskler. 

Liam var grymt duktig på Minisats, och låg och tittade på alla små ettåringar som sprang omkring när jag skulle hämta honom. Han kommer nog ha riktigt roligt där när han blir äldre :) 

Kostmässigt så har jag bestämt mig för att även börja äta 1 glas yoghurt till frukost utöver mina 2 ägg och 1 frukt. Tror det kan vara bra för min mjölkproduktion! Så får vi hoppas att det inte stör min viktnedgång allt för mycket. Ska testa detta i några dagar iallafall, men jag tror att det kommer göra nytta. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback