Onsdagsdressyr, jobb och tentaplugg!

Började morgonen tidigt i stallet. 7:20 satt jag på hästryggen och red ett 35 minuters dressyrpass. Första dressyren på typ två veckor så det var skönt att få jobba igenom henne lite! Dock väldigt mycket lättare trimjobb än vi är vana vid, men hon lossnade och mjuknade till så det var bra iaf :) man känner dock att hon tappat styrka när det gäller rakriktning, samling osv. Så när största missfallsrisken är över ska jag börja småjobba henne lite över småhinder för att jobba upp styrkan lite lätt igen. Känns så ovant att behöva skrittpausa helatiden, men just nu är jag lite extra försiktig. Vill ju inte att hon ska kasta fölisen i magen :) nästa onsdag ska vi tillbaka och kolla henne igen på lövsta! Så håll tummarna för att fölbebis har stannat kvar i hennes mage :) det vore ju bara helt underbart! Just nu sitter jag på minisats i Täby centrum och har det väldigt lugnt. Slutar 13:30 och då blir det att åka raka vägen hem och börja skriva på sista tentan innan sommarlovet :) bjuder på en bild på gårdagens middag. Fläskfilégryta med purjolök, morötter, lök och champinjoner! Sen färskpotatis till det ;) vilken tallrik tror ni är min respektive Calles? ;) ha en bra dag! 






Kommentarer
Maggan30 säger:

Åå skulle du kunna lägga ut receptet på den grytan. Min matinspiration e borta.

Svar: Självklart! :)
Emma Gulding Jerrewing

2014-06-01 | 16:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback