Tävling i Botkyrka

En mycket mysig helg med 4 lediga dagar tillsammans med min fina Calle avslutades med tävling i Botkyrka. Idag red vi en 130cm klass med bedömning A1:a, som innebär att man rider omhoppningen när klassen är slut, ifall man är felfri i grundomgången. Tollan var felfri i grunden men kändes lite loj och hoppade inte upp sig så som jag vill att hon ska. Så i omhoppningen, när de hade höjt lite så fokuserade jag mest på en bra galopp och bra språng. Därav lite väl långa vägar på två ställen. Men kände att jag hellre ville få placering och vara dubbelnolla än att chansa, speciellt när hon var lite loj i grunden. Men i omhoppningen kändes hon jättefin! Så vi slutade på en 5:e plats av lite över 30 starter. Jättekul! Två placeringar på två starter dethär året :) Min fina fina häst <3 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback