Allergisk och ilsk preggobrud!

Pollen allergi är verkligen inte att leka med. Igår morse kom den som ett brev på posten. Jag nyser, snyter mig, är rinnig i ögonen, täppt i näsan och har huvudvärk hela jävla tiden. Vidrigt verkligen! Pratade med apotekspersonal och sjukvårdsupplysningen idag som starkt avrådde mig från att äta allergimedicin när jag är gravid. Ögondroppar och nässpray var det de rekommenderade. Men kul då! As kul verkligen.. Så morgonens jobbpass var ju allt annat än en dans på rosor ;) 




Åkte till stallet lite lagom bitter över situationen men kände mig ändå taggad på en ridtur. Tills en människa kommer till stallet och tar ut sin stora fluffiga hund som aldrig brukar vara med i stallet. Mina hundar har iallafall aldrig träffat den. Jag säger åt barnen till kvinnan att den INTE får hälsa på mina hundar. Säger dessutom åt mamman att Kiara löper och därför är lite tjurig, så låt dem INTE hälsa. Men då tycker morsan att det är en asbra ide att släppa lös hunden. Pucko! Den springer fram till mina hundar (som för övrigt är precis vid min sida).. Hunden kommer närmare och närmare och jag ropar -kom och hämta din hund NU! Tillslut står den så nära att Casper känner sig trängd, blir sur och börjar morra. Varpå Kiara blir sur och springer fram till hunden. Men så fort jag ropar på Kiara så kommer hon direkt till mig. När mamman kommer och tar hunden så blir jag rätt sur. Så jag säger något i stil med : Du kan ju fan inte ha din hund lös om den inte lyssnar på dig när du ropar! Den känner ju ingen av hundarna här så då kan man inte bara släppa den lös! Då säger hon: men du behöver ju inte va så otrevlig, det hände ju ingenting! Varpå jag säger: Jo! För jag har min hund kopplad av en anledning. Så kommer du och släpper lös din hund. 

Usch vad arg jag blev! Blev så stört irriterad på kommentaren "men det hände ju ingenting".. Man ba: nä men vad hade du gjort om det hade hänt nånting då? Tänk lite i förväg för fasiken. Usch! Vissa människor ska inte ha djur. Sen blev jag visserligen lite väl arg kanske, men det var endast för jag såg framför mig vad som kunnat hända om hennes hund varit en elak hund. Alltså hundslagsmål deluxe. Vilket hon hade svårt att förstå. Och vem hade fått skiten då? Jag som hade min hund kopplad eller hon som hade sin lös? Såklart jag. 

Men efter en mysig ridtur med alla djuren och sen en mysig middag med min fina Ellen så blev jag på bra humör igen. Hon gav mig också ett väldigt fint armband som är som klippt och skuret för mig. Då blev jag lite extra glad ❤️ 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback