Kaos dag!

Vilken konstig dag dethär har varit. Fick tillbaka mitt borttappade handledsskydd imorse, vilket jag var sjukt glad över. Åkte sen till vårdcentralen, för idag stod bm besök på schemat. Vi lyssnade på bebishjärtat och tog mitt blodtryck osv. Allt såg bra ut, men så skulle hon mäta magen. Så upptäcktes att den hade samma mått som vid förra besöket för 3 veckor sen. Fick sen även veta att jag hade flera symptom för havandeskapsförgiftning. Bland annat äggvita i urinen, illamående, lätt flimmer vid ögonen och svullen kropp. Så jag blev då skickad på både tillväxtultraljud och allmän koll på Danderyds sjukhus. 

Väl på Danderyd fick vi veta att bebis mådde jättebra. Min moderkaka är dock lite liten och ger begränsad näring till prinsen. Så nu är han 14% mindre än genomsnittsbebisen i denhär veckan. Så han kommer inte vara jättestor när han föds, utan under 3.5 kg. Men det tar han igen sen utanför magen sa läkaren :) dock måste de nu hålla koll så han fortsätter få bra med näring resten av graviditeten :) 

Sen fick vi ta blodprover och blodtryck och kolla reflexer och lite sånt. Och då kom man fram till att jag har havandeskapsförgiftning. Så jag blev sjukskriven från och med idag och resten av graviditeten. Detta för att förhindra att blodtrycket stiger och att jag börjar må sämre. Nu är det vila och ta det lugnt som gäller! Blev inlagd över natten så de skulle kunna hålla koll på bebis och mig. Men nu ser värdena bättre ut så det verkar som jag får åka hem imorrn :) hoppas på det! Blir värdena sämre och bebis får mindre näring, så måste man plocka ut bebis i förtid. Men vi hoppas han vill och får stanna kvar där inne ett par veckor till iallafall ❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback