Dag på sjukhus!

Idag har jag spenderat förmiddagen på Danderyds sjukhus. Först var vi på ultraljud för att kolla hjärtat och näringsflödet mellan bebis och moderkakan. Allt såg bra ut! Barnmorskan visade även hur mycket hår han hade på huvudet! Lite roligt att det går att se sånt via ultraljudet ;) 

Sen fick jag sitta med CTG kurvan i typ 45 min och därefter ta blodtrycket, som nu låg på 120/90. Lite högre än förra veckan! Fortfarande +2 med äggvita i urinen, men annars såg allt bra ut. Fick även kortisonsalva utskrivet mot min hemska klåda som jag haft sen i somras, som bara blir värre. Har som eksem runt brösten och ner på magen, som även börjat klättra upp på halsen och mot ryggen. Kliar något grönjävligt! Fick pga detta lämna blodprov för att se så klådan inte kom av någon annan anledning, typ nedsatt funktion i något organ. Men läkaren har inte ringt än så proverna verkar ha sett bra ut! 

Hur som helst så ska jag tillbaka till min barnmorska på vårdcentralen på fredag för en vanlig koll. Och sen på tisdag nästa vecka ska jag tillbaka till Danderyd igen! Det blir ett jäkla åkande, men det är ju för mitt och bebis bästa :) annars har dagen mest bestått av vila. Jag har haft jätteont i huvudet, så vila har typ varit det enda jag orkat med. Men nu har jag tagit lite värktabletter så nu börjar det släppa :) resten av kvällen bjuder på fortsatt mys med vovvar och mannen min framför paradise hotel. Hoppas ni får en trevlig kväll! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback