Uteritt och tävling!

Idag började jag dagen med en skön uteritt på fina Bläsen, i det lite kyliga vädret. Mys! Sen bar det av till tävling med Tollan i Hamre. Idag vankades det elitallsvenskans 5:e omgång. I laget red Maja Olsson på 0 fel, jag på 4 fel, Marcus Westergren på 8 fel och Jens Fredricsson på 0 fel. Så vi slutade på totalt 4 fel och kom på en 3:e plats och tyvärr var det bara två placerade.. Så vi lyckades inte kvala oss vidare till kvartsfinalen på Strömsholm tyvärr :/ 

Jag lyckades inte riktigt få fram Tollan för skänkeln i början av banan, så hon hoppade inte riktigt så alert som jag vill. Därav kom också rivningen på hinder nr 3. Men sen flöt det på och sprången blev riktigt fina mot slutet! Så imorgon ska jag rida genom varje sväng och framförallt rida mer beslutsamt än jag gjorde idag :) här kommer en väldigt tråkig bild på mig och Tollan, men med den desto finare hoffsteiner sadeln. Känns som hon hoppar väldigt runt och fint med den :) Men nu kan jag inte skriva mer, för nu blir det lördagsmys för hela slanten! 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback