Thonia <3

Då har jag varit hos min fina Thonia på morgonen. Först när jag skulle mocka, så såg jag att hon hade hon slitit ner hela vattenhinken från väggen. Och handtaget var helt rakt så jag var tvungen att stoppa ner foten i hinken och dra i handtaget för att få det rakt igen.. Troligen har hon kliat sig på hinken, fastnat och sen fått panik, för hennes svansrem på täcket hade också lossnat.. Knäppa häst! Men iallafall.. Idag red vi lite markarbete. Först med 4 st upphöjda travbommar på ena långsidan, med ganska långt avstånd emellan. Hade väl ungefär 1.20 m mellan varje bom så att hon skulle få sträcka ut ordentligt. Först förstod hon inte riktigt och ville göra ett omtramp i mitten helatiden men sen förstod hon hur hon skulle göra. När jag stod i lätt sits över bommarna blev det bättre och då var hon superfin. Sen red jag över två sockerbitshinder på den andra långsidan. De var ca 60cm höga och hade 17m mellan sig. Jag varierade mellan att rida rakt fram på 5 eller 6 galoppsprång och att lägga en volt eller att göra en halt mellan hindren. Över och mellan hindren fokuserade jag på en lugn galopp och avslappnad häst, men att försöka hitta spänsten genom att ha henne mellan hand och skänkel. Inte så lätt som det låter! Men när jag fick till det så var hon super! Måste tänka på det framöver, att när hon blir lite "loj" så måste jag vara lugn och hålla om i stället för att bli stressad och gasa på. För jag tror hon gör så för att hon äntligen har börjat taktsera lite och bli lite hinderklok.. Och då får jag inte störa henne.. Sen travade jag av henne över travbommarna igen i en låg form. Superbra känsla även där. Slutade efter 45 min och då hade jag som sagt en riktigt bra känsla :) nu har jag precis ätit lite lunch och ska åka iväg och rida ponnyn Blaze på Valla. Vi hörs senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback