Min torsdag :)

Idag var jag i stallet på morgonen och fixade med allt. Casper och Kiara busade med mig medan jag mockade och gjorde mat & vatten till Tollan. Casper var faktiskt riktigt duktig! Han brukar få sitta i bilen eller vara hemma när jag är i stallet för han tycker de andra hundarna där är lite jobbiga och klängiga. Men nu har Calle övat massor med att ha med honom och vi har gått på hundkurs där han fått träffa andra hundar så då tänkte jag att nä, idag är det dags :) Han fick ju såklart vara kopplad men trots att en liten hund sprang upp i rumpan och kaxade mot honom så gjorde han ingenting! han var jättesnäll och duktig :) Bästa killen <3 Efter allt dethär var fixat så red jag och Hanna med Jaqueline ut mot Granby. Vi travade och galopperade på grusvägarna och fokuserade på att få lugna, fina och mjuka hästar :) Vi var ute i ungefär en timme och bara hade det allmänt mysigt! Jag red på det lite skarpare pelhambettet och tänkte mycket på att kunna galoppera och trava i ett lite friskare tempo och sen kunna minska tempot utan att hon blev stark eller började tjafsa i munnen. Men hon kändes väldigt fin! Sen åkte jag till skolan och därefter blev det en 50 minuters powerwalk med hundarna på 5km. Nu har vi precis grillat färdigt och ska äta mysmiddag! Hoppas eran kväll blir super :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback