Funny thursday

Idag har jag varit i skolan på förmiddagen och sen bar det av till stallet. Tollan fick gå ett lugnt markarbetspass i stora ridhuset. Hade lagt fram en 4-studs och en vattenmatta med klossar framför för att få lite vattengravskänsla. Jag red på pelham bettet idag och innan jag började hoppa red jag bara fram lite basic i serpentinbågar och rundade mycket runt innerskänkeln. Sen arbetade jag henne i olika tempon i galoppen och rundade runt inner skänkel på volter i olika storlekar även där. I början var hon lite hängig på handen men det släppte ganska så snabbt och då kändes hon jättefin. Red på vattenmattan ett par gånger i båda varven och först tyckte hon faktiskt den var lite läskig. Men sen galopperade hon över den som om hon inte gjort annat. Red sen över studsen ett par gånger i båda varven. Hon rev någon gång i båda varven men rättade sig fint gången efter det, så då avslutade jag henne. Red då mycket övergångar, tempoväxlingar och även nu rundade jag mycket runt inner skänkel. Superbra känsla på slutet, red väl i ungefär 45 min. Fina hästen <3 Sen var det bara att åka hem och plugga satan. Och nu är jag äntligen klar med allt pluggmaterial inför tentan. Det som är kvar nu är bara att lära sig allt. Men det ska väl gå det också ;) Nu är jag dock så sjukt trött så nu måste jag sova. Bjuder på en bild på mig 10 år gammal på min lilla c ponny Dark-Lady. Världens finaste lilla ponny som nu tyvärr bor uppe bland molnen <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback