Äntligen sooool!

Idag har jag trimmat Tollan i en timme på uteridbanan i den härliga solen :) jag jobbade mycket med serpentiner och skänkelvikningar i traven. Och i galoppen fokuserade jag på en långsam men aktiv galopp, där hon inte skulle bli hängandes i handen. Red mycket rakriktning och volter. När det kändes bra gjorde jag även en stor åttvolt med byten på mitten. När hon blev lite för hängig på handen fick jag försöka aktivera henne med benen, samt göra avsaktningar och igångsättningar från skritt-galopp. Då blev det bättre. De sista 15 minutrarna kändes hon faktiskt riktigt fin! Imorgon tänkte jag markarbeta lite och hoppas på att ha kvar samma känsla som i slutet på dagens pass. Men nu hinner jag inte skriva mer för nu ska vi på agility träning med Casper :) vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback