Agility och middag

På eftermiddagen blev det lite privatlektion i agility med Casper. Han var grymt duktig och förstod allt väldigt bra! Vi övade på hur jag ska föra honom med mitt kroppsspråk när vi ska springa och hoppa hinder, springa igenom tunnlar osv. Det är svårare än man tror. Det är en sak att hoppa och så från stillastående, men med fart är det betydligt svårare :) Tunnlarna förstod han riktigt bra idag, men han tycker det är mycket svårare när jag står på hans högra sida av någon anledning. Sen testade vi att använda lite mindre "hjälper" i slalomen och att han skulle få tänka lite själv utan att jag visade vägen liksom. Det gick riktigt bra! Han gjorde nästan slalomen helt själv! Min duktiga pojke :) Sen hände en annan rolig sak också. Casper var ju lös hela träningen idag och när vi hade tränat ett tag så fick han helt plötsligt fnatt och började springa igenom 2-3 tunnlar som låg lite utspridda över planen. Han älskar verkligen tunnlar! Tyvärr filmade vi inte honom något idag... Sen fick Kiara öva lite på att springa igenom tunnlar och hoppa över bommar som låg på marken. Hon var riktigt duktig på dethär med att springa i tunnlar :) Här kommer en film på det! 
 
 
Sen åkte vi hem till Calles syster Maggan och åt middag, fikade litegrann och pratade med deras gulliga son Svante som är 1.5 år gammal :) Det var trevligt! Nu sitter vi och kollar på säsongspremiären av den andra säsongen av Snooki och Jwoww. Sen ska vi kolla på film och bara mysa. Imorgon är det måndag igen..  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback