Helena S träning

Idag var det Helena S träning igen! mamma red fram Tollan medan jag och Gabi byggde fram och sen hoppade jag upp och red :) Målet idag var att Tollan skulle få ett lugnt, uppmjukande och lekande lätt pass. Och så blev det! Vi travade över bommar och travhoppade in i serier och över enkla hinder. Sen fick vi galoppera igenom två olika serier. Och därefter knöts allt detta ihop till en liten bana. Tollan kändes pigg och glad, men jag tror ändå att det var bra för henne att få hoppa lite lagom högt idag. För man kände i början att hon tog i mycket när hon hoppade. Hon kom väl ihåg sista tuffa rundan på SM! Men på sista rundan och när jag avslutade henne så kändes hon mjuk, avslappnad och glad. Så det bådar gott inför lördagens tävling! Då ska hon få gå en 130cm och vi ska bara gå in helt kravlöst och ha skitkul :) Här kommer dagens banskiss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback