Äntligen fredag

Gud vilken härlig dag detta har varit! Började morgonen med att spendera lite kvalitetstid med Tollan. Jag och Hanna red sen lite markarbete/hoppning med Tollan och hennes häst Jaqueline. Först red vi över upphöjda travbommar på volt, sen en 4 studs med ganska tajt avstånd och därefter en parallel oxer på volt med upphöjd markbom före och efter. Denna höjdes successivt och sen tog vi bort markbommarna och jag hoppade oxern på ca 135cm och Tollan kändes jättefin. Hon var säkert 20cm över och kändes väldigt spänstig, så det var kul! 

 

Sen efter att jag hade ätit lite lunch så åkte jag iväg till Vallatorp där jag red hagbyrundan i blåsten, på lilla Bläsen. Han var helt sjövild och busade som bara den, så jag satt ganska löst ett par gånger, haha ;) Men han kändes fin! Sen blev det lite pyssel och en kort promenad med Snäckan efter det. 

 

Hann även med att plugga i 4 timmar innan det var dags att veckohandla med älskling. Sen åt vi lite nachos till middag, precis som vi gjort de senaste fredagarna och det var så grymt gott! Nu ligger vi helt utslagna i soffan och ska strax sova, för imorgon är det utställning och jag ska hinna med att ta hand om Tollan innan dess :) Hoppas ni har en helt underbar kväll! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback