Dagens aktiviteter!

Idag började jag med att köra min 45 minuters morgon powerwalk + lite BE körkorts plugg. Sen så bar det av till Vallatorp för att testa en häst vid namn Largo. Först kollade jag när Helena Schiller hoppade honom och sen efter ungefär 30 minuter så fick jag prova honom. Han var jätte trevlig att rida. Verkligen mjuk och fin i handen och väldigt känslig för skänkeln. Testade att ta några skutt också på några småhinder, och på ett hinder som var lite högre än så, så höll han på att hoppa mig ur sadeln. Han använde verkligen ryggen jätte mycket i sprången och det är jag inte alls van vid. Men han var väldigt rolig att rida och jag kände att ju mer jag red och hoppade, desto mer kom jag på hur jag skulle rida honom. Så på måndag och torsdag nästa vecka ska jag rida och hoppa/markarbeta honom. Ska bli så himla kul! 
 
Sen skyndade jag iväg till Tollan, för idag var det träning för Helena. Vi hade önskat lite extra markarbetsträning idag och det blev det! Mycket serier och sväng övningar, men även lite relaterade avstånd. Riktigt bra grejer för mig och Tollan att öva på. I början var Tollan lite lat men sen efter att jag hade väckt henne lite så blev hon riktigt fin. Fick till en väldigt bra ridning på de två sista rundorna och hon hoppade väldigt spänstigt. Helena tyckte också hon såg fin ut så det var jättekul! Nu har jag precis kollat på premiär avsnittet av Devious maids, som för övrigt var jättebra! Längtar till nästa avsnitt :) Men nu ska jag mysa med min man. Här kommer banskissen från idag :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback