Stallmorgon och hoppning

Idag hade jag utsläppet i stallet på morgonen, men det var inte så många hästar som skulle släppas ut så det var skönt. Sen hjälpte Calle mig att plocka fram lite hinder och så hoppade jag Tollan litegrann i ridhuset. Hon kändes så himla fin idag! Pigg och glad, väldigt mjuk i sidorna och riktigt alert. Förstår inte vad som har hänt med henne, men hon känns som hon är i riktig toppform nu. Det är så himla kul!
 
 
Jag testade att hoppa utan martingal och utan bakbensskydd idag och då blev hon väldigt pigg och spänstig. Ibland la jag i lite för mycket tryck, för så har jag fått rida nu på senaste tiden eftersom hon varit så trög. Och då flög hon iväg som en liten katapult, så då kom det ett nedslag. Tror hon rev 3 gånger totalt och alla rivningar var pga att jag satte för mycket tryck. Men när jag hittade flytet, höll i och höll om utan att stressa på, så hoppade hon riktigt riktigt bra. Känns jättebra inför utomhus SM som är om två veckor :) Här kommer två videos från dagens hoppning! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback