Fredags hoppning :)

Imorse var vi i stallet och Calle hjälpte mig med lite markarbete/hoppning på Tollan. Värmde upp i i 5 min i trav och galopp på långa tyglar och sen gick jag över på bomövningarna. Först travade jag över upphöjda cavaletti på volt i båda varven, sen över upphöjda galoppbommar på volt i båda varven. Därefter gjorde vi om övningen till ett litet sockerbitshinder som gick snett igenom, med 18m fram till en oxer. Det blev 4 galoppsprång lite framåt eftersom sockerbitshindret var så lågt. Hoppade övningen 4 gånger och oxern låg på 140cm sista gången. Tollan bara flög över och var så jäkla fin! Sen sänkte vi oxern till 120cm och övade omhoppningssvängar. Tollan tyckte det var jättekul och trampade till och med om en gång. Riktigt roligt att hon var så pigg och på hugget idag. Det var det längesen hon var :) Nu sitter vi i bilen och är påväg till Gränna, där vi ska vara hela helgen. Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback