Första dagen at home..

Idag har jag inte gjort mycket alls. Tog förmiddagen till att vila upp mig och mysa med Casper i soffan. På eftermiddagen åkte jag iväg till stallet och fixade med Tollan + hade insläppet. Idag hoppade jag Tollan litegrann inför SM nästa vecka och hon kändes riktigt fin! Hoppade "klockan" på ena volten. Det vill säga fyra stycken små sockerbitshinder som ligger på en volt. Varje bom ligger alltså vid klockans siffror 12, 3, 6, 9. Alltså ganska så jämt fördelade på volten. Jag varierade mellan att rida på 4,5 och 6 steg mellan de små hindren och fokuserade på att runda runt innerskänkeln utan att bogen gled ut på yttersidan. Lite klurigare i högervarvet men tillslut gick det riktigt bra i båda varven efter lite tragglande. Sen hoppade jag ett sockerbitshinder med 21 m till en oxer. Varierade höjden och vände sedan på det så jag red oxer till sockerbitshinder istället. Tog kanske 6 språng på 140cm på oxern och hon kändes riktigt fin och på alerten! Imorgon ska vi rida ut och bara lufsa lite lugnt. Och sen ska jag bara hålla henne mjuk och fräsch tills på onsdag, då vi åker till SM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback