Underbar morgon, jobb och chill i soffan

Idag var vi i stallet strax efter klockan sex. Vid klockan sju satt jag på hästryggen och då tog jag med mig Calle och hundarna ner till ängarna för lite morgonmys. Vi stötte bland annat på en fin liten räv, som hade fångat lite frukost till sig själv :) Casper följde med mig det första varvet runt ängen och upptäckte inte räven, som tur var ;) Sen red jag vidare själv och bara njöt av den helt underbara morgonen. Solen sken och allt var bara sådär underbart härligt! Älskar morgonritter! Tollan kändes riktigt fin och avspänd i traven. I galoppen var hon också riktigt fin och pigg! Så jag bestämde mig för att göra galoppombyten i varje sväng. De första fem bytena var klockrena! Jätte roligt! Sen blev hon lite vild och försökte dra iväg så fort det kom en kurva, för hon tyckte det var så roligt. Men jag avslutade med några rena och lagom lugna byten iallafall. Superduktig Tollan idag! Bästa starten på dagen <3

 

Sen blev det jobb 9:30-13:30 på minisats och därefter mys i soffan och fixande med bloggen tillsammans med älsklingen. Strax ska jag laga lite middag till oss. Köttfärssås och spaghetti med en god sallad till det, är det som står på menyn :) Om en liten stund ska vi börja packa inför imorgon, då vi åker till Turkiet!! Och så ska jag försöka hinna med en löprunda också. Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback