Sista dagen som hästvakt!

Idag var det den sista dagen som jag red dessa små hästar, för den här gången. Hoppas på att få passa dem någon mer gång snart, för de var verkligen helt underbara båda två! Först red jag Snäckan som fick gå ett 30 minuters pass i ridhuset även idag. Han har känts lite trött i ett par dagar men idag så var han mycket mer pigg och på alerten. Han kanske saknar sina mattar? Urgullig häst verkligen. 

 
Sen red jag ett lugnt 30 minuters pass på Bläsen. Jag och Helena hade bestämt att jag skulle rida ut i skritt och trav på honom idag eftersom Helena ridit ganska hårt de senaste dagarna på honom. Men det var såå himla halt och knöggligt så det kändes mest som jag halkade omkringMen när vi hade kommit iväg en bit så hade snön tinat bort så pass mycket att stigen syntes så där gick det lite bättre att trava. Och oj så pigg han var den lilla ponnyn. När vi vände hemåt började han studsa och hoppa och tyckte livet var jätte roligt! Och så rasslade det till i skogen och då höll han på  att dööö av skräck. Haha, så gullig :) Travade sen lite på grusvägen där bilarna åker och då kunde jag trava lite mer framåt och i en bra form :) Men han var duktig och kändes riktigt bra innan jag avslutade ridpasset :)
 
 
Alltså gulliga små hästarna! Såå underbara. Blev lite tårögd när jag skulle säga hejdå,
blödig som jag är. Hoppas att jag får rida er snart igen :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback