Morgonens ridpass :)

Imorse red jag en timmes dressyrpass på min lilla häst i ridhuset. Hon hade trampat sig på kronranden på vänster fram och var lite varm och öm runt såret. Tyckte att hon haltade lite först, men så travade jag lite på långa tyglar och då försvann linkandet. Så jag red på och hon kändes så himla fin! Körde på med mina vanliga skänkelvikningar och öppnor, men la även till lite åttvolter i traven. Sen galopperade jag med mycket tryck i galoppen och gjorde stora volter med fokus på att hon skulle vara lätt men ha ett behagligt stöd i handen helatiden. Och sen gjorde jag även galoppombyten som i en stor 8:a. Två gånger försökte hon rusa iväg efter bytet, men då gjorde jag halt och därefter lyssnade hon superbra :) Sen kom den lilla veterinären Sofia och vaccinerade henne och så tvättade och jodopaxade jag det lilla broddtrampet på Tollans hov :) Så nu får vi hoppas att hon inte är varm i benet imorgon! Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback