Hoppning :)

Mitt på dagen var jag i stallet idag :) Jag skulle ha tränat för Daniel på Strömsholm men hans dotter blev sjuk så det ställdes in. Istället kom mamma förbi stallet och vi red två olika övningar. En volt med travbommar som sen gjordes om till bom-kryss-bom som jag red över i galopp. Sen red jag över räcke - 25 m - oxer. Detta var i vänstervarvet och där är hon väldigt lätt i handen och börjar lätt studsa i anridningen, för att sen bita fast i bettet efteråt. Så jag red an med mycket ben och la sen en volt efter, där jag arbetade galoppen ordentligt. Gjorde detta ett antal gånger innan jag tog båda hindren i följd och då red på 6 galoppsprång lite friskt framåt. Båda hindren låg som högst på ca 140cm höjd. Sen bytte vi varv och började med oxern. Och Tollan bara rev och rev trots att vi kom helt rätt. Konstigt! Men sen tog vi av benlindorna som hon hade på frambenen och då jäklar började hon hoppa! Fick ta oxern i följd ett par gånger för att hitta flytet igen. Och mamma skällde på mig lite (funkar alltid för att jag ska skärpa till mig) och Guuud så hon hoppade!! Som en liten gasell flög hon över 145cm oxern och sen rullade vi på på 6 galoppsprång till räcket. Red denna linjen ca 3 ggr och Gud vilken känsla. Vilken fin häst jag har! Hoppar hon såhär i vår så kommer saker och ting att gå vår väg, garanterat! För hon var typ 20cm över dendär oxern varenda gång, efter att vi tagit bort lindorna. Fina hästen! Men nu har jag dåligt samvete för att jag inte tänkte efter och satte på benlindor i fram.. Stackars tuffis som fick riva så. Tror i och för sig inte att det bara berodde på lindorna, utan att hon behövde få hoppen i kroppen också :) Men känslan jag hade i de sista sprången tänker jag ta med mig till Strömsholm på lördag, för de var magiska. Världens finaste häst har jag <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback