Halt häst och beslutsångest

Var i stallet tidigt imorse och kollade till Tollan eftersom jag inte hade bestämt mig ifall jag skulle följa med mamma till Göteborg på eftermiddagen eller inte. Började med att ta in henne och longera henne bara i grimman i lilla ridhuset, för att se om hon var halt eller inte. I vänster varv syntes det ingenting i traven, men i höger varv var hon lite halt. Vilket hon dock slutade vara efter att hon travat ett tag. Skumt! Såg sen när jag pysslade om henne att hon var lite svullen runt kotan och lite varm där och ömmade runt broddtrampet vid vänster kronrand. Så jag hoppas verkligen att det bara är pga broddtrampet och inte pga något mer allvarligt som hon är halt. Hur som helst så gjorde detta att det kändes bättre för mig att stanna hemma än att åka till Göteborg. Kändes inget bra att låta nån annan ta hand om henne när hon har ont i fossingen. Plus att jag hade massa annat planerat den här helgen... Så jag får sitta hemma och hålla tummarna för min lilla mamma och Stjärna istället. Och hoppas på att de vinner hela utställningen båda dagarna :) vi hörs lite senare, för nu måste jag skynda! Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback