Onsdagsmys!

Idag efter praktiken så red jag ut på en 45 minuters tur på ängarna bakom stallet. Jag fokuserade mycket på att få henne böjbar och rörlig i sidorna i traven. Att hon inte fick hänga sig på bettet bara för att vi travade i djupsnö osv. Sen i galoppen så red jag först i en normal galopp och hade samma tänk. Därefter gjorde jag lugna ökningar och minskningar, men med en bibehållen spänst i galoppen. Sen red jag lite avsaktningar till skritt och galoppfattningar därefter med fokus på att hon lugnt skulle sakta av utan att hugga emot i bettet. Samt att hon direkt lyssnade på mina skänklar när jag fattade galopp, utan att ta ett travsteg innan hon föll i galopp. Alltså lite samma tänk som jag hade i ridhuset i måndags :) Hon kändes fin idag! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback