Helsingborg dag ett :)

Idag red vi en 135cm klass i två faser. Hinder 1-9 var grundomgång och hinder 10-14 var omhoppning. Totalt blev det 17 språng med kombinationer och allt. På framhoppningen var det trångt och folk var ivägen hela tiden. Så Tollan som behöver vara lite vild och framåt i hoppningen, fick inte alls chansen att vara det. Så framhoppningen flöt inte alls så som jag ville och de enda sprången som kändes bra där, var de två sista. Vilket resulterade i att hon blev lite mer spänd än vanligt i de första sprången inne på banan. Men sen slappnade hon av mer och mer och kom sen till omhoppning. Där var det en linje med 8:an- 5 galoppsprång fram till 9:an- 6 galoppsprång tillbaka till 10:an. Där jag inte riktigt fick tillbaka henne på 6 steg och hon petade den bommen. Resten av omhoppningen klarade hon fint! Så hon fick 0+4 fel och slutade på en 28:e plats av totalt 75 starter, inte fy skam i detta startfältet! Och hur som helst så var vissa språng riktigt fina. Imorgon ska jag ta mer plats på framhoppningen så att den blir så bra som möjligt för oss. Men nu ska jag sova :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback