Stallmys :)

Mockade åt Tollan + fixade mat och vatten. Sen tog jag in alla hästarna. De fick komma in lite tidigare idag för det blåste så jäkligt! Sen red jag ett lätt markarbetspass på Tollan i stora ridhuset. Hade ställt ut ett sockerbitshinder på medellinjen, sen ett kryss 10 m brevid det och sedan ytterligare ett sockerbitshinder 10 m brevid krysset. Alla dessa hinder stod alltså på medellinjen och jag red över dem på en stor volt,  i en lite snirklig 8:a samt på en volt där jag gjorde små volter emellan varje hinder. Tollan var lite framtung och stark först.. men efter att ha galopperat över dessa hinder i båda varven, i alla olika övningar ett par gånger, så kändes hon luftig och mjuk i alla gångarter, jättefin alltså! Det är otroligt vad lite låga hinder kan hjälpa till mycket :) sen åkte jag hem och lagade köttbullar med sås och pasta till mig och älsklingen. Han har jobbat ett 12 timmars pass idag så jag tyckte han var värd lite lyx :) men nu ska jag mysa vidare med min pojk! Ha en trevlig kväll :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback