Kaos i stallet

Idag efter skolan så åkte jag till stallet och myste med Tollan. Fixade lite mat och vatten åt henne och sen tog vi en 30 minuters promenad i ridhuset. Chloé, som var i stallet och hjälpte sin mamma, joinade mig på promenaden så vi fick lite tid att prata och umgås en kort stund. Vilket var helt underbart, för jag har saknat min fina vän! Under tiden så hjälpte mamma mig att mocka och fylla på ny halmpellets. Så jag kunde börja tvätta Tollans sår direkt efter promenaden. Tack mami! 
 
 
Men rätt vad det var så kom mamma springandes. Gabi hade blivit översprungen av en häst, blödde ifrån huvudet och behövde åka till sjukhuset. Eller ja, mamma praktiskt taget tvingade henne eftersom hon aldrig förstår sitt eget bästa! Hon verkade helt virrig i bollen och såg väldigt chockad ut, så jag frågade henne om hon ville ha hjälp med något. Då sa hon: Longera Scilla och spola benen + ringa Martin. Så jag ringde lilla Martin och informerade om läget, longerade lilla Scilla i 20 min i ridhuset och hon var jääättebusig. Bockade och pep och busade som bara den, sen spolade jag hennes ben och la på henne ett täcke också. Lille skruttan <3 Men jag kan inte sluta tänka på min lilla vän. Fick veta av Martin för en stund sen att hon fått en rejäl hjärnskakning och att hon inte mådde så bra! Hoppas verkligen att hon kryar på sig snart, min fina underbara bästa vän. Blir så ledsen när jag vet att hon inte mår någe bra!  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback