Vilken dag!

Herregud vilken dag detta har varit! Var i stallet strax efter 9 och då kommer Nina till mig och berättar om morgonen av kaos. Tydligen hade 4 hästar från stora stallet sprängt en hage vid ett ihopsläpp, där Gabis häst Scilla var inblandad, och sprungit hela vägen till Frösunda i full galopp på den asfalterade bilvägen. Vilket är ganska många kilometer. Tur att jag var där eftersom Gabi jobbade, så jag kunde kolla hur Scilla mådde. Det verkade dock inte vara några större fel på henne, förutom att hon var väldigt varm. Så det var bra :) 
 
Sen red jag ett dressyrpass på Tollan som var hur fin som helst i traven. Gjorde klockrena halter, serpentiner, skänkelvikningar, öppnor och slutor. Så duktig! Även jättefin i galoppen men lite tjafsig när jag skulle öka och minska, eftersom hon inte ville minska när jag ville det. Dock släppte det efter ett tag och då lyssnade hon riktigt bra. Sen skulle jag rida en åttvolt i galopp med ett byte på mitten. Det hade hon jättelätt för från höger till vänster galopp men inte tvärtom. Hon bara tog bettet och drog, galopperade i korsgalopp och var allmänt jobbig. Så jag tragglade och tragglade och tragglade. Och efter 20 minuter gav hon sig äntligen och gjorde rena, fina byten i båda varven. Då var hon dock rejält trött och hade gått ett väldigt hårt pass på 1h och 20 minuter. Men imorgon kör vi dressyr igen så då får vi hoppas att hon känns fin och inte är så himla jobbig ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback