Tidigt i stallet + praktik dag 2

Idag var jag i stallet 6:50 och satt på hästen 07:15, helt redo för ett lugnt dressyrpass :) Tollan var lite seg och morgontrött, som alltid när jag är i stallet tidigt. Men hon kändes fin! Dock tror jag att en kiropraktor skulle behöva knäcka henne lite i korset/ländryggen. Det känns inte som hon arbetar igenom riktigt så bra som hon brukar i bak kärran. Men det är nog lättjusterat! För övrigt känns hon väldigt elastisk och fin i sidorna. Det är som sagt mest bakbensaktiviteten som jag har lite i åtanke helatiden :)

 

Började praktiken vid 9 och idag var det dag 2 som gällde. Och det gick bra, men det bekymrar mig lite att den här förskolan är så pass traditionell som den är. Jag skulle velat ha lite mer modernare tänk, så jag får känslan av att jag faktiskt lär mig någonting själv och tillsammans med barnen och inte bara är barnvakt helatiden. Men som tur är så är min handledare väldigt vettig, så jag hoppas att hon och jag kan förnya verksamhetens tänk litegrann. Händer inte det, så måste jag nog byta förskola tyvärr. Känns tråkigt isåfall eftersom jag klickat så bra med min handledare. Känns dock som att jag vill utvecklas och lära mig nya saker och metoder helatiden. Inte bara stå och trampa på en och samma plats i ett gammalt traditionellt inrutat tänk :) Hoppas att det löser sig! Annars var dagen bra och barnen precis lika underbara som igår :)

 

Nu har vi precis ätit fiskpinnar och ris med sås. Och nu tänker jag bara slappa resten av kvällen :) Ha en trevlig tisdagskväll. Vi hörs imorgon :) Kram Ems

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback