Helena Schiller

Idag var det hoppträning för Helena Schiller. Tack vare mina gråt anfall så blev jag lite sen till lektionen och hann inte rida fram ordentligt. I början kändes hon dock fin i traven ändå och även om man kände av lite stelhet i sidorna så kändes hon ändå fin. I galoppen var hon dock lite mer stark och motsträvig. Hon gjorde riktiga känguru skutt när jag försökte flytta henne för höger skänkel i högervarvet, så där kände jag av stelheten lite mer. Vi fick hoppa studsar på både böjt och rakt spår, som ni kan se nedan. Och när jag sen hade tragglat dessa ett tag och vi skulle rida en liten bana, så kändes hon faktiskt riktigt fin. Hon hade en rund galopp, var lätt att få i form och ställa både på rakt spår och i kurvorna, samt hoppade spänstigt :) sen var det på en distans som hon ville springa iväg lite, men den tragglade vi ordentligt i slutet så det löste sig sen :) efter att jag hade ridit blev jag iallafall på glatt humör igen, tack vare min fina lilla Thonia som alltid gör sitt bästa och ger gärnet varje gång :) men nu hinner jag inte analysera mera. Nu ska jag sova, och försöka få bort min förbannade halsbränna.. Kram Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback